21 september 2017

ZEGT JEZUS DAT ECHT OVER MIJN HAAR?

Onlangs heb ik mijn haar laten knippen en ik besloot daarna om eens een onderzoekje te doen naar wat haar-feitjes.


Ik ontdekte dat:

  1. 90% van het haar op ons hoofd echt groeit en 10% in rust is.
  2. we gemiddeld 100.000 haren op ons hoofd hebben.
  3. natuurlijke blondines misschien niet meer plezier hebben, maar wel méér haar dan mensen met andere haarkleur.
  4. haar sneller groeit dan elk ander lichaamsweefsel, behalve beenmerg.
  5. het gemiddelde leven van een haar 4 tot 7 jaar is.

Geweldig! Maar het meest verbazingwekkende feit over ons haar is te vinden in een passage uit de Bijbel waarin de liefhebbende, alwetende God zegt:

Worden niet twee musjes voor een penninkje verkocht? En niet een van die zal op de aarde vallen buiten uw Vader om. En ook de haren van uw hoofd zijn alle geteld. Wees dus niet bevreesd, u gaat veel musjes te boven. (Mattheus 10:29-31)


God kent ons door en door! Kan jij je dat voorstellen?

Gail Burton Purath 


2 opmerkingen:

  1. Geweldig! Ja, echt goed om daar eens bij stil te staan. Ik heb mijn haar ook vanmorgen net geknipt. Dat doe ik altijd zelf;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knap dat je zelf je haar knipt. Bij mij zou dat niet lukken. Dank je wel, Coby, voor je reactie!

    BeantwoordenVerwijderen

Heel fijn dat je wilt reageren.