10 november 2017

GEBRUIK JE TALENT!

In de gelijkenis van de talenten (Mattheüs 25: 14-28) geeft iemand zijn dienaren verschillende hoeveelheden geld om te investeren, op basis van hun vermogen. Als hij terugkomt, ontdekt hij dat een van zijn mannen zijn talent heeft begraven en twee anderen het verstandig geïnvesteerd hebben.

GEBRUIK HET

Deze gelijkenis moedigt ons aan om wijs en effectief gebruik te maken van de gaven en middelen die God aan ons geeft.



Als schrijver mag ik:

  1. Bidden voor mijn talent.
  2. Het gebruiken: schrijf!
  3. Het ontwikkelen: bewerk, herschrijf, leer nieuwe vaardigheden, ontvang opbouwende kritiek! 
  4. Het investeren: verken nieuwe manieren om het voor de Heere te gebruiken.

Hetzelfde geldt voor elk ander talent of vaardigheid die we hebben gekregen!


DIEPER INZICHT

In Mattheüs 24 begreep de man die zijn geld in de grond verborg, het doel, het karakter en de liefde van zijn werkgever niet. Als jij niet voor jouw talenten gebeden hebt, ze niet gebruikt of ontwikkelt... voel je dan niet schuldig. Schuld is geen goede motivator. Vraag in plaats daarvan om een dieper inzicht in het doel, het karakter en de liefde van je Meester en de Gever van jouw gave(n).




Gail Burton Purath

4 opmerkingen:

  1. Mooi....ook dat je het hebt dat het beter is om inzicht te vragen dan een schuldgevoel te hebben. Ik denk ook steeds, ik moet meer gaan schilderen weer....maar ook dat blokkeert. Voor alles is een tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat vond ik persoonlijk ook heel mooi en het was de reden dat ik dit stukje ook wilde vertalen. Voor alles is een tijd. Soms lukt het even niet en dan kun je het beter even laten rusten.

      Verwijderen
  2. Een God gegeven talent niet gebruiken is zonde... denk ik

    BeantwoordenVerwijderen

Heel fijn dat je wilt reageren.