08 november 2017

HOE OVERWIN IK MIJN BITTERHEID?

Niet zo lang geleden werd ik wakker met bittere gedachten. Ik dacht terug aan het onrecht dat me aangedaan was en in mijn gedachten ging ik flink tekeer tegen die persoon

Het is een vreselijk iets om zo "bitter" wakker te worden.


JOZEF

Ik tikte mezelf op de vingers, nam mijn gedachten gevangen, en begon na te denken over een van mijn helden - Jozef.

Hij leed verschrikkelijk door de handen van zijn broers, maar hij vergaf hen, hielp hen, sprak zelfs vriendelijk met hen. Hij wist dat zij Gods zaak waren  (Genesis 50:19 en 20) en hij wist dat God heel goed in staat is om kwaadaardige mensen ten goede te gebruiken voor zijn kinderen.

JOZEFS HOUDING

Ik geloof dat Jozef zijn oudere broers ten diepste niet meer vertrouwde. Hij heeft hen niet zo begunstigd zoals hij Benjamin deed die hem niet verraden had (Genesis 43:34 en 45:22). Maar hij probeerde het zijn broers nooit betaald te zetten. Hij wist dat zij onder Gods verantwoording vielen. In plaats daarvan vergold hij hen goed voor het kwaad dat zij hem gedaan hadden. (Genesis 50:21).


LEER MIJ...

Worstel jij met een of ander onrecht? Sluit je dan bij mij aan en vraag Gods hulp om het voorbeeld van onze broeder Jozef na te volgen.

Wie overwint, zal bekleed worden met witte kleren en Ik zal zijn naam beslist niet uitwissen uit het boek des levens, maar Ik zal zijn naam belijden voor Mijn Vader en voor Zijn engelen. Openbaring 3:5



Gail Burton Purath

1 opmerking:

Heel fijn dat je wilt reageren.