22 december 2017

GEEF JE AGENDA AAN GOD!

"Heere, trekt U het Zich niet aan dat mijn zuster mij alleen laat bedienen? Zeg toch tegen haar dat zij mij helpt." (Lukas 10:40)

SYMPATHIE VOOR MARTHA

Mijn natuurlijke neiging is dat ik sympathie voel voor Martha in Lukas 10:38-42. Wie houdt er nu van om gestrest bezig te zijn in de keuken terwijl je zus aan het relaxen is met de gasten? Maar Jezus berispte Martha.


LIEFDEVOLLE BERISPING

Het was een liefdevolle berisping - de verdubbeling van haar naam was een vorm van genegenheid. "Martha, Martha!" Hij verlangde meer naar haar gezelschap dan naar een overvloedige maaltijd. Ik hoop dat Martha besloot om broodjes te serveren, haar schort uittrok en naast Maria aan Jezus' voeten neerplofte.

We kunnen hetzelfde doen door:

  • "goddelijke onderbrekingen" van onze tijd te verwelkomen 
  • de prioriteitstelling van onze planning te vereenvoudigen. Drukte wordt zo vaak ingegeven door trots en onzekerheid of onvolwassenheid. 
  • voor alles het Koninkrijk en Zijn gerechtigheid te zoeken en Hem te vragen om de rest uit te werken. (Mattheüs 6:33). 

Kies jij er vandaag voor om je agenda op te geven en aan Jezus' voeten te zitten?


Gail Burton Purath

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Heel fijn dat je wilt reageren.