27 december 2017

PSALM & MUFFIN

Ik zat in een koffieshop na te denken over Psalm 66:18-20 "Had ik in mijn hart onrecht op het oog gehad, de HEERE zou mij niet hebben gehoord." 

Ik kwam er niet helemaal uit. Waarom zou God stoppen met het luisteren naar iemands gebed?


MUFFINS ETEN

Op dat moment kwam er een moeder met een dochtertje naast me zitten. Het kleine meisje klom helemaal gelukkig op de schoot van haar moeder en begon een muffin te eten.


"Niet zulke grote happen," waarschuwde haar moeder, "straks verslik je nog." Tot mijn verbazing keek het kind haar moeder heel uitdagend naar en stopte de rest van de muffin in haar kleine mond. "Time-out!" zei haar moeder terwijl ze haar van haar schoot op een stoel zette. "Je deed niet wat ik vroeg." Met een mond vol muffin begon het kind te protesteren. "Ik luister nu even niet naar jou," antwoordde haar moeder. "Time out!"

TIME OUT!

Aha! Dat is wat Psalm 66 betekent. Wanneer we God trotseren, geeft Hij ons wel eens een "time-out" om onze aandacht te trekken. Hij houdt nog steeds van ons, maar Hij stopt met "luisteren" totdat we klaar zijn om onze rebellie op te geven en terug te klimmen op Zijn schoot.



Gail Burton Purath


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Heel fijn dat je wilt reageren.