08 december 2017

TOEN KREEG IK GRIEP

Ik had zo mijn plannen: Ik wilde de voorbereidingen voor kerst in de eerste weken van december helemaal rond krijgen, terwijl mijn man zijn ouders bezocht.Toen kreeg ik griep.

IN MIJN PYJAMA

In plaats van mijn winkelschoenen, droeg ik een volle week mijn pyjama. De boom bleef onversierd, mijn naai- en decoratieprojecten liet ik links liggen. Toen ik eenmaal weer zin in eten kreeg, had ik nauwelijks genoeg energie om mijn eigen voedsel klaar te maken, laat staan ​​om te bakken en in te vriezen voor de kerstvakantie zoals ik had gepland.


Het raakte me. Ik dacht: waar draait het eigenlijk om? Is het vieren van kerstfeest afhankelijk van het succesvol afronden van mijn plannetjes? Of is het een tijd van langzaam-aan-doen en reflecteren, een tijd om dingen te doen die betekenisvol zijn voor mij en mijn familie zonder gestrest te zijn. Zonder zoveel te kopen, zoveel te eten en buitensporige dingen te verwachten?

ZOEK CHRISTUS!

Laten de voorbereidingen voor de kerstdagen geen sta in de weg zijn om boven alles naar Christus te zoeken (Mattheüs 6:33 ).




Gail Burton Purath

Originele Post 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Heel fijn dat je wilt reageren.