15 maart 2019

ALWEER GEFAALD


God gaf Adam en Eva alles, maar zij wilden meer. 

Vóór de vloed ging het bergafwaarts met de mensheid in de wereld.

En de HEERE zag dat de slechtheid van de mens op de aarde groot was, en dat al de gedachtespinsels van zijn hart elke dag alleen maar slecht waren. (Genesis 6:5)

Toen God Israël uitkoos, negeerden zij herhaaldelijk Zijn waarschuwingen, ongeacht hoe goed Hij voor hen was en hen zegende.

Zelfs Paulus zei:

Want het goede dat ik wil, doe ik niet, maar het kwade, dat ik niet wil, dat doe ik. Als ik nu dat doe wat ik niet wil, breng ík dat niet meer teweeg, maar de zonde die in mij woont. Ik ontdek dus deze wet in mij: dat, als ik het goede wil doen, het kwade dicht bij mij ligt. (Romeinen 7:19-21 ).

Voel jij je ook zo?

Je neemt je voor om niet meer tegen je kinderen te schreeuwen.

Je verplicht jezelf om niet meer toe te geven aan je eetbuien omdat je goed voor je lijf wilt zorgen en er God mee wil eren.

Je belooft aan God dat je iedere dag tijd zult nemen voor gebed en Bijbel lezen.

Maar het lukt je niet. Je breekt je belofte. Je faalt. Telkens gaat het anders. Je schreeuwt toch weer, want je hebt een slechte nacht gehad en je voelt je gestrest, je kan jezelf gewoon niet tegenhouden wat eten betreft, en je tijd om Bijbel te lezen wordt opgeslokt door andere dingen.

Wat te doen? Het opgeven? Nee! Verlies de moed niet maar denk hieraan:

Nu wij dan een grote Hogepriester hebben, Die de hemelen is doorgegaan, namelijk Jezus, de Zoon van God, laten wij aan deze belijdenis vasthouden. Want wij hebben geen Hogepriester Die geen medelijden kan hebben met onze zwakheden, maar Een Die in alles op dezelfde wijze als wij is verzocht, maar zonder zonde. Laten wij dan met vrijmoedigheid naderen tot de troon van de genade, opdat wij barmhartigheid verkrijgen en genade vinden om geholpen te worden op het juiste tijdstip. (Hebreeën 4:14-16)

Heb je niet alleen je moed opgegeven maar keerde je ook God nog eens de rug toe? Je mag terugkomen bij Hem. Vertel Hem alles, belijd je zonden en vind rust in Zijn volbrachte werk.


Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast zijn, en Ik zal u rust geven. Neem Mijn juk op u, en leer van Mij dat Ik zachtmoedig ben en nederig van hart; en u zult rust vinden voor uw ziel; want Mijn juk is zacht en Mijn last is licht. Mattheus 11:28-30

Gail Burton Purath 

4 opmerkingen:

  1. Wat herkenbaar. En mooi geschreven. Zo is het zeker, we mogen altijd bij Hem terugkomen. Altijd staat Hij voor ons klaar. Wat een liefde.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Niemand is goed dan God alleen.
    We willen het goed doen, maar telkens maken we fouten, net zoals Paulus zegt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi stukje, ik moest pas ook denken aan het feit dat jezus voor ons bidt, bijzonder!

    BeantwoordenVerwijderen

Heel fijn dat je wilt reageren.