11 maart 2019

WAAROM HOUDT HIJ VAN MIJ?


“Ik hoef me dus niet  moe te vechten om Zijn liefde te ontvangen,” zei de jonge vrouw terwijl de tranen over haar wangen stroomden.

Ik had net het verhaal van Gods ongelooflijke liefde gedeeld van Genesis tot Openbaring met een groep Hongaarse vrouwen. En deze vrouw huilde omdat ze zich voor het eerst keer realiseerde hoe trouw God de mensheid  liefheeft, ondanks onze rebellie en goddeloosheid, dwars door de hele menselijke geschiedenis heen.

Een andere vrouw vroeg zacht, met verwondering en dankbaarheid in haar ogen: "Waarom houdt hij van ons?"

Ik antwoordde eerlijk: "Ik weet het niet."
Er is geen menselijke verklaring voor Zijn liefde. Het is niet uit te leggen of te begrijpen! Hij houdt van ons, ook al verdienen we dat niet.

Psalm 103:10  Hij doet ons niet naar onze zonden en vergeldt ons niet naar onze ongerechtigheden.
Romeinen 5:8 God echter bevestigt Zijn liefde voor ons daarin dat Christus voor ons gestorven is toen wij nog zondaars waren.

Deze vrouwen maakten me beschaamd. Toen ik zag wat Zijn liefde met hen deed, vroeg ik me af waarom ikzelf niet méér vol ben van deze vreugde en verwondering voor Hem, die Zijn leven gaf voor een zondaar als ik ben.

Lees ook: Hoger dan de bergen in Colorado


Hoe zit het met jouw liefde voor Hem?

3 opmerkingen:

Heel fijn dat je wilt reageren.