25 maart 2020

20 SECONDEN GEBED IN CORONATIJD


Aangezien we aangemoedigd worden om onze handen zorgvuldig te wassen om de verspreiding van het corona virus te voorkomen, laten we die 20 seconden dubbel (goed) benutten door onze handen te ontsmetten èn tegelijk te bidden.

Ik bid voor mezelf en mijn dierbaren, maar ik trek het ook breder. In zekere zin herinnert deze wereldwijde crisis me eraan goed aan dat ik deel uitmaak van een groter geheel.
  • Bid voor je broeders en zusters in Christus, die in landen wonen waar het virus vrij spel lijkt te hebben.
  • Wist je dat je medechristenen in China, waar het virus begon, regelmatig onder vervolging en onderdrukking lijden? (1)
  • Bid voor de mensen die Christus niet kennen -  over de hele wereld -  en vraag aan dat God of Hij deze crisis zal gebruiken om hen tot Jezus te trekken.
  • Bid ook voor de ouderen die het hardst worden getroffen; de ouderen in uw familie en uw kerk.
Nadat je je handen hebt gewassen pak je je schone telefoon en app je iemand om hem of haar te laten weten dat je om hem geeft.

-----

(1) Bijbelteksten die hiermee te maken hebben

1 Korinthe 12:26  En als één lid lijdt, lijden alle leden mee. Als één lid eer ontvangt, verblijden alle leden zich mee.
Galaten 6:2 Draag elkaars lasten, en vervul zo de wet van Christus.
Efeze 6:17,18 Neem de helm van de zaligheid en het zwaard van de Geest, dat is Gods Woord, terwijl u bij elke gelegenheid met alle gebed en smeking bidt in de Geest en daarin waakzaam bent met alle volharding en smeking voor alle heiligen.
1 Timotheüs 2:1,2 Ik roep er dan vóór alles toe op dat smekingen, gebeden, voorbeden en dankzeggingen gedaan worden voor alle mensen, voor koningen en allen die hooggeplaatst zijn, opdat wij een rustig en stil leven zullen leiden, in alle godsvrucht en waardigheid. 
Hebreeën 13:3 Denk aan de gevangenen alsof u zelf ook gevangen bent, en denk aan hen die slecht behandeld worden, alsof u ook zelf lichamelijk slecht behandeld wordt.

Opmerking: midden in de problemen met het corona virus, kampte Kroatië met verschillende zware aardbevingen deze week.  Denk aan Kroatië in je gebeden 🙏


2 opmerkingen:

  1. Wat een fijne tips! Ik was in het ziekenhuis zo vaak dat ik dit mooi kan toepassen! Want misschien heel raar, ik irriteer me nu soms aan het zo vaak handen wassen en insmeren met alcohol dat ik deze tips heel bemoedigend vind om te doen! Dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen

Heel fijn dat je wilt reageren.