27 juli 2020

3 LEESTIPS VOOR CHRISTENEN TIJDENS CORONACRISIS


Er is veel onbekend over de steeds maar voortdurende covid-pandemie. Dan kan onzeker maken. Het lezen van goede boeken kan de onzekerheid en de verveling tijdens een lock down (of thuisvakantie) doorbreken. 

Bible Love Notes
Op mijn Engelstalige blog deel ik komende maandagen een paar dingen hoe we onze verveling te overwinnen en onze tijd constructief te gebruiken. Zelfs als in jouw omgeving geen beperkingen gelden zoals hier in Florida, kunnen deze activiteiten je tot zegen zijn.

Zet je TV uit (leg je telefoon weg) en lees iets uit onderstaande lijst:

1. Christelijke biografieën
Verhalen over het geloofsleven van anderen geven je moed om in moeilijke tijden getrouw te leven (Hebreeën 12:1). 

‘Alstublieft, mogen we vannacht bij u in huis slapen? Het is zo koud en mijn kinderen en ik willen heel graag de nacht binnen zijn.’ Mama praatte snel door de gesloten deur. ‘Hoeveel?’ hoorden we binnen vragen. ‘Ik heb vier kinderen,’ zei mama hoopvol. ‘Voor zo’n grote familie heb ik geen ruimte,’ klonk de stem beslist. Mama draaide zich om en kwam weer bij ons. We staken de straat over en sjokten een eindje verder naar een kruispunt. Zonder een woord te zeggen, spreidde mama onze deken uit op de grond naast een houten omheining rond iemands tuin. We kropen dicht bij elkaar om warm te blijven.’  Uit: Geen prijs te hoog (5 € )
2. De Psalmen. 
Het boek van de Psalmen is een door God geïnspireerde verzameling vol troost en wijsheid over het omgaan met alledaagse vreugden, frustraties en moeilijkheden. Als je vijf psalmen per dag leest, lees je ze allemaal in een maand. Of doe het rustig aan en overweeg elke dag een enkele psalm.

Tip365 dagen leven uit de Psalmen of  De liefde van Jezus in de Psalmen

3. Dingen die je aan het lachen maken. 
Zuivere, gezonde humor is een medicijn voor onze ziel. Lees daarom ook eens een humoristisch boek, dat een glimlach op je gezicht brengt.

Tip: Dag mevrouw Hartekopje of  Honderd en een allerbeste visjes.

💛💙💛💙

Leeslijst
We hebben allemaal behoefte aan opbouwende, geruststellende en humoristische invloeden. Voeg daarom deze week wat toe aan je leeslijst! 

  • Heb jij boekentips binnen deze 3 groepen? Deel ze in een reactie hieronder.


Gail Burton Purath

4 opmerkingen:

  1. Lezen is fantastisch. Maar schrijven ook! En...God! Daarom (heel slecht ��) een beetje reclame voor mijzelf onder categorie 1. Het boek 'Mama zei dat ik zou sterven', het boek over mijn ellendige dakloze, verslaafde, psychiatrische leven zonder God en Zijn broodnodige ingrijpen.
    Onder categorie 2: 'Messiaanse Psalmen', schrijver weet ik even niet maar is oranje boekje. Geeft veel inzicht over Jezus in de Psalmen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ga ik verder met categorie 3: De Mitfordserie van Jan Karon. Echt een hoog niveau van ontspanning en genieten, gezellige schrijfstijl! In het Nederlands zijn er 3 delen, in het Engels zijn er wel 14!

    BeantwoordenVerwijderen

Heel fijn dat je wilt reageren.