04 juli 2020

WAT IK LEERDE VAN EEN ONWEERSBUI


"Boem!" 

Ik sprong op en ging voor het raam staan. Geschrokken keek ik naar buiten. Het onweerde hevig.

Was ons huis door bliksem getroffen?  Nee, maar de bliksem raakte wel een hoogspanningslijn waardoor wij zonder stroom kwamen te zitten.

Ik begon direct na te denken over de komende uitdagingen:

  1. Geen airconditioning om de drukkende hitte van Florida af te koelen.
  2. Geen verlichting
  3. Geen huishoudelijke apparaten om een warme maaltijd te bereiden
  4. Geen water (we hebben een put met een elektrische pomp

Ik had de mannen van Duke Energy (die er binnen een uur waren om de schade te herstellen) wel kunnen knuffelen!

Die dag realiseerde ik me dat ik de kracht van Christus nog meer nodig had dan elektriciteit.

Hem nu Die bij machte is te doen ver boven alles wat wij bidden of denken, overeenkomstig de kracht die in ons werkzaam is, Hem zij de heerlijkheid in de gemeente, door Christus Jezus, in alle geslachten, tot in alle eeuwigheid. Amen. (Efeze 3:20)

Zijn kracht:
  • Blaast de stagnerende fouten in mijn gedachten weg (Romeinen 12:2)
  • Brengt licht in mijn duisternis (Johannes 8:12).
  • Ondersteunt me beter dan een warme maaltijd (Johannes 6:35).
  • Geeft me levend water (Johannes 7:37,38).


💡 Kracht krijgen van God (C. H. Spurgeon)

2 opmerkingen:

  1. Yes, so very true. We need HIS power and strength! And praise the Lord, He IS our strength when we let Him take control. Thank you for this good reminder, Aritha.

    BeantwoordenVerwijderen

Heel fijn dat je wilt reageren.