12 oktober 2020

IK VOEL ME VERLOREN - PSALM 13

Net als de psalmist in Psalm 13 ging ik door een bijzonder donkere tijd in mijn leven en het leek toen alsof God me vergeten was. 

Mijn worsteling
Ik worstelde met wanhopige gedachtes, ik leefde met een verdriet dat me wakker hield in het donker van de nacht en me iedere nieuwe dag achtervolgde. Het duurde vele maanden voordat ik me realiseerde dat ik op Gods onfeilbare liefde kon vertrouwen en me in mijn redding mocht verheugen, ook al bleef mijn situatie hetzelfde.

Het wonder is dat God me leerde dat ik vreugdevol leven kon, ook als mijn situatie nooit zou veranderen.

Doel van de Psalmen
Een van de doelen van de Psalmen is om ons te laten dat het goed is om onze pijn te uiten bij God. Er is plek bij Hem voor jou met al je zorgen en noden.

Karakter van God
Ben je op zoek naar de sleutel tot het vinden van gemoedsrust in moeilijke tijden? Die ligt in het “gedenken” van het karakter van God”. Vestig je aandacht niet op de omstandigheden maar op Hem, die zegt: 'Ik zal je beslist niet loslaten, Ik zal je beslist niet verlaten.' 

Jezus Christus is gisteren en heden Dezelfde en tot in eeuwigheid. Net als de onrustige psalmist in Psalm 13 mag je zeggen: 

Ik echter vertrouw op Uw goedertierenheid, mijn hart zal zich verheugen in Uw heil, ik zal voor de HEERE zingen, omdat Hij goed voor mij geweest is.



 Gail Burton Purath

2 opmerkingen:

  1. Mijn moeder was vaak depressief en op haar 51e ook ongeneeslijk ziek en dit was de Psalm waar zij veel troost aan had.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, zo ken ik meer mensen. Ik ben blij dat deze Psalm in de Bijbel staat.

      Verwijderen

Heel fijn dat je wilt reageren.