14 oktober 2024

Ik wil "konijnenoren" hebben

Op een vroege ochtend schoof ik de gordijnen in onze woonkamer opzij en zag een konijntje snel wegrennen, gealarmeerd door het geluid.

Er was een glazen deur, een veranda met gaas en een afstand van vijf meter tussen dat konijn en mij. Geen menselijk oor zou het openschuiven van mijn gordijnen kunnen horen, maar het konijntje hoorde het wel.

Ik deed wat onderzoek en ontdekte dat konijnen veel beter kunnen horen dan mensen. En ze hebben het voordeel van enorme oren die geluid vanuit alle richtingen opvangen.

Ik verbaas me over het ontwerp en de variëteit van Gods schepping. Maar dat konijntje deed me ook denken aan een belangrijke geestelijke waarheid:

"Wie oren heeft om te horen, laat hij horen." Matteüs 11:15 

Ik wil "konijnenoren" hebben als het gaat om geestelijke zaken: dat ik zorgvuldig luister naar Gods waarschuwingen en Zijn leiding, en onmiddelijk reageer op wat Hij zegt.

Welzalig is de mens die naar Mij luistert, door dag aan dag wakende aan Mijn deuren. Spreuken 8:34 


Gail Burton

Origineel: Rabbit Ears
Vrij Vertaald door Aritha Vermeulen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Heel fijn dat je wilt reageren.