11 februari 2024

"We nemen haar!" - Gods adoptieplan

Kacy werd in de steek gelaten door haar moeder. Ze zag er broodmager uit en haar lijfje was bedekt met eczeem. Ondanks dat ze al 18 maanden waren, kon ze niet lopen.

Toen de adoptieagent de toestand van Kacy aan de potentiële ouders begon uit te leggen, onderbrak de echtgenoot haar: 

"Wij nemen haar!"

"Maar wil je haar niet eerst zien?"

"We nemen haar zonder haar gezien te hebben!"

Zo werd Kacy geadopteerd.

Een geestelijke adoptie
Jaren later werd Kacy een begaafde spreker en sprak ze vaak over een andere adoptie: "Toen ik bij God kwam, was ik spiritueel en emotioneel behoeftig... maar, zonder aarzeling, heeft mijn Hemelse Vader me in Zijn familie opgenomen."

Kacy legde uit dat, anders dan haar aardse vader, God haar had "gezien" zoals ze was, elke zwakte en elke zonde. Maar zoals haar aardse vader verwachtte Hij niet dat ze aan een bepaalde norm voldeed. Zoals in de Bijbel staat: "Wie gezond zijn, hebben geen dokter nodig, maar wie ziek zijn. Ik ben niet gekomen om rechtvaardigen te roepen, maar zondaars, tot bekering."

Genadegeschenk
God herhaalt keer op keer in de Bijbel dat redding komt door Zijn genade en dat geloof de hand is die dit genadegeschenk aan mag nemen (Efeziërs 2:8-9; Johannes 3:16; Romeinen 10:10).

Gezegend zij de God en Vader van onze Heere Jezus Christus, Die ons gezegend heeft met alle geestelijke zegen in de hemelse gewesten in Christus, omdat Hij ons vóór de grondlegging van de wereld in Hem uitverkoren heeft, opdat wij heilig en smetteloos voor Hem zouden zijn in de liefde. Hij heeft ons voorbestemd om als Zijn kinderen aangenomen (= adoptie) te worden, door Jezus Christus, in Zichzelf, overeenkomstig het welbehagen van Zijn wil tot lof van de heerlijkheid van Zijn genade, waarmee Hij ons begenadigd heeft in de Geliefde. Efeze 1
Prijs Hem voor "hemelse" adoptie
Als jij net als Kacy ook gered bent door het offer van Christus, prijs hem dan om wat Hij gedaan heeft voor deze hemelse adoptie!

---

Kacy is naar de Heere gegaan, maar haar boodschap brengt nog steeds vreugde in mijn hart. Ik ben dankbaar dat God mijn pad met dat van haar liet kruisen in dit leven.


Gail Burton

Origineel: Sight Unseen
Vrij Vertaald door Aritha Vermeulen

1 opmerking:

  1. Wat een mooi verhaal, en inderdaad zo mooi door te trekken.
    Dank je wel voor het vertalen, Aritha!

    BeantwoordenVerwijderen

Heel fijn dat je wilt reageren.