13 juli 2024

20 Verhuizingen en God als Gids

Mijn man en ik zijn tijdens ons huwelijk (meer dan) 20 keer verhuisd, eerst vanwege zijn militaire carrière en daarna voor het bedieningswerk. God is altijd onze Gids geweest.


Het christelijke leven is prachtig, maar het is niet altijd gemakkelijk of voorspelbaar. Soms ben ik kalm en vol vertrouwen. Soms voelde ik mezelf alsof ik uit een vliegtuig sprong zonder parachute. Maar ik heb iets beters dan een parachute. Ik heb mijn God:
Jesaja 41:10 Wees niet bevreesd, want Ik ben met u, wees niet verschrikt, want Ik ben uw God. Ik sterk u, ook help Ik u, ook ondersteun Ik u met Mijn rechterhand, die gerechtigheid werkt.

Soms voelde ik me bijzonder kwetsbaar, overweldigd door de uitdagingen, maar ik had altijd een veilige plek om naartoe te gaan:

Psalm 91:4 Hij zal u beschutten met Zijn vlerken, onder Zijn vleugels zult u de toevlucht nemen, Zijn trouw is een schild en een pantser.

Soms voelde ik me angstig en bezorgd, dan herinnerde ik me Wie Hij is:

Psalm 27:1 De HEERE is mijn licht en mijn heil, voor wie zou ik vrezen? De HEERE is mijn levenskracht, voor wie zou ik angst hebben?

En ik herinner me Zijn belofte:

1 Petrus 5:7 Werp al uw zorgen op Hem, want Hij zorgt voor u.

 


Mijn man en ik moesten vaak belangrijke beslissingen nemen, en nog... Daarom schreef ik deze overdenking om mezelf te herinneren aan Gods trouw. Hij is een goede Gids. 

💙 Ik hoop dit het jou ook bemoedigt
💙 Welke Bijbeltekst heeft je het meest geholpen tijdens momenten van onzekerheid

Gail Burton

Origineel: Ever Feel Like You're Jumping Without a Parachute?
Vrij Vertaald door Aritha Vermeulen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Heel fijn dat je wilt reageren.