19 maart 2018

OVERBEZORGD? VERSPIL JE TIJD NIET!

Overmatig bezorgdheid is een enorme tijdverslinder. Ik kan er over mee praten!

GEVANGEN IN OVERBEZORGDHEID

Op een ochtend werd ik wakker met mijn gedachten bij een heuse uitdaging. Ik voelde me gevangen in een moeilijke situatie en bedacht de volgende 6 uur allerlei manieren om mijn probleem op te lossen. In mijn overbezorgdheid schreef een paar e-mails die ik niet stuurde, ik klaagde tegen mijn man en ik peigerde mezelf af.

👉 Kort gezegd: ik hongerde mezelf uit door geen geestelijk voedsel tot me te nemen en werd daardoor geestelijk zwak en kwetsbaar.


Er staat geschreven: De mens zal niet van brood alleen leven, maar van elk woord dat uit de mond van God komt. (Mattheus 4:4)

IK HAD GODS WOORD NODIG

Toen herinnerde ik me opeens wat ik nodig had: Gods Woord! Ik haalde mijn Bijbel en dagboekje tevoorschijn, ging naar het terras en bracht daar tijd met de Heere door. Dat veranderde mijn perspectief volledig. God sprak tot mij door middel van enkele verzen in het Woord en ik deed daarna het juiste ding - iets wat ik uren eerder had kunnen doen, als ik mezelf echt voedsel had gegeven in plaats van te knabbelen aan het fastfood van mijn bezorgdheid.

Want het Woord van God is levend en krachtig en scherper dan enig tweesnijdend zwaard... en het oordeelt de overleggingen en gedachten van het hart. (Hebreeën 4:12)


👉 Lees HIER over de 4 stappen in het afwerpen van onze lasten

Gail Burton Purath

2 opmerkingen:

  1. Amen to that. I am learning to keep my focus on Him, otherwise I get all worn out trying to fix the world.

    BeantwoordenVerwijderen

Heel fijn dat je wilt reageren.