17 oktober 2018

ALS HET LICHT UITGAAT


Na een lange dag van internationaal reizen, stapte ik volledig uitgeput in bed. Enkele uren later werd ik gedesoriënteerd wakker. Wat was er aan de hand? Het lukte me zelfs niet om onze verlichte wekker te zien! Er was iets mis. Ik draaide de nabijgelegen lichtschakelaar om. Er gebeurde helemaal niets.

Er staan geen straatlantaarns in de buurt van ons huis, dus het was uitzonderlijk donker toen ik naar onze woonkamer strompelde.

En toen zag ik een sprankeltje licht en hoorde ik de vertrouwde stem van mijn man, die al uit bed was om de boel te controleren... met de zaklamp in zijn hand. Het was is een goede illustratie van Romeinen 8:28:

En wij weten dat voor hen die God liefhebben, alle dingen meewerken ten goede, voor hen namelijk die overeenkomstig Zijn voornemen geroepen zijn.

Er was iets fout gegaan. Ik had er geen controle over en het beïnvloedde me op een negatieve manier. Maar ondertussen was mijn man er al druk mee bezig. Hij maakte de dingen in orde. (En dat terwijl ik nog sliep).

Onze wijze, alwetende God is altijd achter de schermen van ons leven bezig en werkt voor ons bestwil. Wanneer het leven donker lijkt, kunnen we rusten in de schittering van Zijn belofte; dat alle dingen mee zullen werken meewerken ten goede, voor hen namelijk die overeenkomstig Zijn voornemen geroepen zijn.


2 opmerkingen:

Heel fijn dat je wilt reageren.