04 oktober 2019

VERTROUWEND BIJBEL LEZEN


Mijn man haat rozijnen meer dan enig ander voedsel.

Als iemand me vertelt dat hij ze gegeten heeft, zou ik het niet geloven. Zelfs niet als ik een leeg rozijnendoosje in de broekzak van mijn man vond. Ik weet dan dat er een andere verklaring voor die lege pakje rozijnen moet zijn.

Waarom?
Omdat ik mijn man al meer dan vijftig jaar ken.

Soms als ik voor het eerst een gedeelte in de Schrift lees is het alsof ik een leeg doosje rozijnen in de zak van mijn man vind. Ik begrijp niet waarom die bepaalde passage in Gods Woord staat. Het lijkt niet kenmerkend voor God.

Maar ik twijfel nooit aan Gods goedheid, liefde of perfectie. Ik twijfel ook niet aan de onfeilbaarheid van Gods Woord. Ik weet dat er een een verklaring moet zijn, die ik nog niet heb ontdekt (Spreuken 3:5 ; Jeremia 9:23-24 ;1 Korinthiërs 13:12 ).

Waarom? Omdat ik Hem heb leren kennen. Ik weet Wie Hij is. Ik bestudeer Zijn Woord al meer dan veertig jaar en weet dat Hij betrouwbaar is. Hij is de Waarheid.

We beoordelen beel op basis van onze kennis en vertrouwen van de betrokken mensen en middelen.


Op wat voor manier vertrouw jij op God en zijn Woord als je iets niet begrijpt wat je leest?

Spreuken 3:5 Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet.

 Gail Burton Purath

3 opmerkingen:

  1. Ik ben het gewoon gaan vragen : Heer wat bedoeld U hier, wilt U hier iets mee tegen mij zeggen. Ik Vertrouw U ook als ik het niet begrijp.
    Mooi blog, je raakte me over dat kennen, dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik twijfel eerder aan mijn begrip dan aan God. Mijn begrip is begrensd God is grenzeloos groot.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vraag het aan mijn leraar, de Heilige Geest en laat het dan verder los.

    BeantwoordenVerwijderen

Heel fijn dat je wilt reageren.