15 december 2023

Waarom zette Gail een wekker?

Ik had het behoorlijk zwaar. Er waren goede redenen om me bezorgd te voelen, maar ik liet mijn gedachten de overhand krijgen.


Toen las ik Psalm 31:16

Mijn tijden zijn in Uw hand; red mij uit de hand van mijn vijanden en van mijn vervolgers....

Ik besefte dat mijn echte vijanden niet mensen of situaties waren. Het waren negatieve gedachten, zorgen en zelfmedelijden. Ik vertrouwde er niet op dat God alles 'ten goede' voor mijn welzijn kon laten meewerken (Romeinen 8:28).

😥 Ik stond mezelf niet toe om door Hem getroost te worden (2 Korinthiërs 1:3-4).

De strijd was zo heftig dat ik een wekkertje zette voor elk uur overdag. Het herinnerde me eraan om elk uur een paar minuten te bidden, de Bijbel te lezen of een loflied te zingen - mijn gedachten onder controle te houden (2 Korinthiërs 10:5). Hoe meer ik mijn gedachten op Jezus richtte, hoe gezonder ze werden.


Zit jij ook een lastige situatie? Overweeg dan om een wekkertje of alarm te zetten en regelmatig te focussen op Gods belofte. 

Gail Burton

Origineel: Set Your Alarm
Vrij Vertaald door Aritha Vermeulen

4 opmerkingen:

  1. Mooi!
    Voortgaan van kracht tot kracht.
    (Ps. 84)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Van mij, Rita, vergat even dat mijn Ipad reacties als anoniem plaatst.

      Verwijderen
  2. Wat een goede tip Aritha! Dank je wel voor het vertalen van deze post van Gails Bible Love Notes.

    BeantwoordenVerwijderen

Heel fijn dat je wilt reageren.