05 september 2018

OF BEZITTEN MIJN SPULLEN MIJ?


Wist je dat we allemaal verschillende "rommelniveaus" hebben ?

Volgens deskundigen worden we gestrest en onproductief zodra we die niveaus hebben bereikt. Hoewel "rommel" (letterlijk en figuurlijk)  onze geest onrustig maakt, blijven we ondanks alles toch onnodige bezittingen verzamelen.

Ik zeg heel eerlijk dat ik een 'verzamelaar' ben, dus van mijn kant geen waarschuwend vingertje uit de hoogte. Maar de laatste tijd heb ik mezelf wel een paar vragen gesteld:

  • Zou mijn leven meer vrucht dragen voor God als ik minder bezittingen had?
  • Bezit ik mijn spullen of bezitten mijn spullen mij?

Het gaat me zo gemakkelijk af om Christus’ woorden aan de rijke jongeman weg te redeneren. Ik denk bijna automatisch dat dit gebod van Christus niet voor mij geldt.

Maar begrijp ik dan dan onderstaande woorden van Jezus wel echt?

En Hij zei tegen hen: “Kijk uit en wees op uw hoede voor de hebzucht. Immers, al heeft iemand overvloed, zijn leven behoort niet tot zijn bezit.” Lukas 12:15

Ontdek je bij jezelf ook die verschillende rommelniveaus? Raak je gestrest van “teveel” en kan je er maar niet los van komen? Vlucht ermee naar Jezus. Hij is het beste Adres!


Want wij hebben geen Hogepriester Die geen medelijden kan hebben met onze zwakheden, maar Een Die in alles op dezelfde wijze als wij is verzocht, maar zonder zonde. Laten wij dan met vrijmoedigheid naderen tot de troon van de genade, opdat wij barmhartigheid verkrijgen en genade vinden om geholpen te worden op het juiste tijdstip. (Hebreeën 4:15-16)

Gail Burton Purath



Ik voeg hier de mooie reactie van Lieneke aan toe:
Vanochtend las ik deze tekst uit Spreuken (24:4): 'Door kennis worden binnenkamers gevuld met kostbare en aangename bezittingen.' Wijsheid en kennis van God helpen je bij het gezellig en mooi maken van je huis op een manier die Zijn Naam verheerlijkt. Er een thuis van maken! 💗

2 opmerkingen:

  1. Vanochtend las ik deze tekst uit Spreuken (24:4):
    'Door kennis worden binnenkamers gevuld met kostbare en aangename bezittingen.'
    Mooi he? Inderdaad is die tweede vraag erg belangrijk denk ik. En wijsheid en kennis van God helpen je denk ik bij het gezellig en mooi maken van je huis op een manier die Zijn Naam verheerlijkt. Er een thuis van maken<3

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Lieneke, dat vind ik echt een aanvulling op deze blog!

      Verwijderen

Heel fijn dat je wilt reageren.