11 september 2018

HELP! VERBORGEN INGREDIËNTEN!

De koffiemelk die ik gebruikte wordt hier “half and half” genoemd, maar bij nadere inspectie zag ik dat het veel verborgen ingrediënten bevatte.

Ik veronderstelde dat ze beter was dan de melkpoeder, die in de verste verte niet op melk leek. Maar mijn “half and half” bleek ook niet te zijn wat ik dacht.


Onlangs ontdekte ik dat mijn favoriete slasaus propyleenglycol bevat, een samenstelling die wordt gebruikt in antivries. Dacht ik gezond bezig te zijn, blijkt er toch genoeg bewijs te zijn dat deze goedgekeurde hulpstof serieuze gezondheidsproblemen kan veroorzaken.

Wie weet hoeveel van ons zich niet lekker voelen vanwege 'verborgen' ingrediënten in ons alledaags voedsel

En wie weet hoeveel van ons spiritueel ongezond zijn vanwege de verborgen ingrediënten in ons amusement?

De meest populaire tv-programma's, muziek, films en boeken bevatten verborgen agenda's en verborgen ingrediënten. Ooit waren deze thema's subtiel verweven in personages en situaties. Nu, omdat veel mensen hun gezonde kijk op goed en kwaad toch al verloren hebben, steken immorele en gewelddadige thema’s meer zichtbaar de kop op. Wen er niet aan!

👉 Ik vraag God om me te helpen verborgen ingrediënten in mijn leven te identificeren. Doe je met me mee?
👉 Deel je ervaring in het omgaan met social media, amusement etc.


Bescherm je hart boven alles wat te behoeden is, want daaruit zijn de uitingen van het leven. Spreuken 4:23

5 opmerkingen:

  1. Absoluut waar !
    Met voeding probeer ik zo veel mogenlijk vers, zonder pakjes, zakjes, kant en klaar te eten, dat scheelt een hoop meuk.
    En inderdaad er is de media zoveel verborgen, soms gewoon eng.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Omdat ik hooggevoelig en een beelddenker ben bid ik om een deur voor mijn hart als ik wegga. Tv kijk ik niet wel naar New faith network ipv netflix. Kijk af en toe fam7 heb ik ook een abonnement op. Dit kan ik doen omdat ik alleen ben he? Ja met social media moet ik kritischer zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ja zoveel verstopte dingen in ons leven, daarom vind ik het zo mooi om de verstopte dingen in de bijbel, de pareltjes, te ontdekken waardoor ik ook de verstopte "ingrediënten" in mijn leven kan ontdekken. Ook dat houd in dat je soms "de verpakking"nog eens grondig na moet lezen, en op onderzoek uit moet gaan om te ontdekken wat die "moeilijke" woorden, die ze ingrediënten noemen, betekenen..

    Mooie vergelijking heb je gemaakt, liefs Natasja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Daniëlle, Lieneke, Lineke en Natasja (!!!) dank je wel voor jullie reactie! Wat een herkenning.

    BeantwoordenVerwijderen

Heel fijn dat je wilt reageren.