29 oktober 2018

3 MANIEREN OM VAN FACEBOOK TE GENIETEN


Zelfs als je Facebook niet gebruikt, denk ik dat je kunt profiteren van deze  Bible Love Note 😃

Studies tonen aan dat veel mensen op Facebook worden ontmoedigd, teleurgesteld of zelfs last krijgen van depressiviteit.

Waarom?

  • Omdat het leven van iedereen zoveel beter lijkt dan dat van henzelf en het lijkt soms of niemand aandacht besteedt aan de dingen die zij posten. 

Facebook bootst het leven na. Het is niet helemaal zuiver. De meeste mensen verstoppen hun (karakter)fouten en veel mensen willen op Facebook meer aandacht hebben dan ze krijgen. Ze hunkeren ernaar.


3 DINGEN DIE JE KUNNEN HELPEN IN HET LEVEN (met of zonder Facebook)

1. Geef eerlijk toe dat je leven niet perfect is. Wij allemaal hebben allemaal onze mislukkingen en ons verdriet, net als iedereen, maar we vinden troost, correctie en leiding in Christus ( 2 Korinthiërs 1:3-7).
Geprezen zij de God en Vader van onze Heere Jezus Christus, de Vader van de barmhartigheden en de God van alle vertroosting, Die ons troost in al onze verdrukking, zodat wij hen kunnen troosten die in allerlei verdrukking zijn, met de vertroosting waarmee wij zelf door God getroost worden. Want zoals het lijden van Christus overvloedig over ons komt, zo is door Christus ook onze vertroosting overvloedig. Of wij nu verdrukt worden, het is tot uw vertroosting en zaligheid, die tot stand gebracht wordt in de volharding in hetzelfde lijden dat ook wij lijden; of dat wij getroost worden, het is eveneens tot uw vertroosting en zaligheid. En onze hoop voor u is vast, in de wetenschap dat u, zoals u deelhebt aan het lijden, zo ook deelhebt aan de vertroosting.
2. Realiseer je dat God de enige perfecte Vriend is. Anderen kunnen ons zo nu en dan teleurstellen (Johannes 15:14, 15 ).
U bent Mijn vrienden, als u doet wat Ik u gebied. Ik noem u niet meer dienaren, want een dienaar weet niet wat zijn heer doet, maar Ik heb u vrienden genoemd, omdat Ik u alles wat Ik van Mijn Vader gehoord heb, bekendgemaakt heb.
3. Zoek vreugde en vervulling door je te richten op God en anderen en niet alleen op jezelf (Mattheüs 22: 36-40).

Rabbi, wat is het grote gebod in de wet? Jezus zei tegen hem: U zult de Heere, uw God, liefhebben met heel uw hart, met heel uw ziel en met heel uw verstand. Dit is het eerste en het grote gebod. En het tweede, hieraan gelijk, is: U zult uw naaste liefhebben als uzelf. Aan deze twee geboden hangt heel de Wet, en de Profeten.

WANNEER BRON VAN VREUGDE?

Facebook kan een bron van vreugde en  zelfs een soort bediening zijn voor jou als christen. Bijvoorbeeld als je voor anderen wilt bidden, inspirerende afbeeldingen, teksten en citaten plaatst om anderen aan te moedigen en je leven eerlijk presenteert. Wie reflecteer jij?



Ik moedig je aan om de Facebook-pagina van Bible Love Note te gebruiken als een manier om Christus op Facebook te delen. Je kunt foto's en links delen door op de knop "delen" te klikken, en het is altijd een zegen als je  op onze berichten reageert! Heel veel mensen uit Suriname doen dat. Ook wel wat uit Nederland. Ik wil jullie daar allemaal heel hartelijk voor bedanken. 

DANK JULLIE WEL!

5 opmerkingen:

  1. Heel mooi, deze punten en zeker ook geschikt buiten Facebook om. Het is bevrijdend als je toe kunt geven dat niet alles perfect is om je heen of zelfs in jezelf. Mijn houvast is dat God mij IN Christus aan ziet en aan heeft genomen en Christus is in alles perfect.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie blog. Goed om bij stil te staan dat niet alles wordt gedeeld. Niemand is perfect en ook geen enkel leven is dat. Ondanks dat dat wel zo lijkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk! Ik heb vanmorgen eens stukje geschreven over het begrip aandacht vragen via sociale media en kom nu hier ook iets tegen dat ik erin verwerkt heb. Mijn stuk is wat breder maar toch grappig; deze herkenning. Volgende week ga ik het pas posten hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Facebook kunnen we zeker wel ten goede gebruiken, ik merk dat heel veel ongelovige vrienden mijn posts lezen... je kan dat namelijk soort anoniem doen en dat is blijkbaar fijn. In gesprekken en ontmoetingen blijkt dan dat ze toch veel meelezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn dat je hier aandacht aan besteedt. Ik twijfel soms ook of ik niet gewoon op Facebook had moeten blijven, ik zag het als een missie om daar mijn fotogedichten te posten. Toen Facebook negatief in het nieuws kwam en ik merkte dat het voor mij ook bijna verslavend werkte ben ik gestopt met gedichten posten. Het kon ook niet meer want ik kwam er niet meer in omdat ik de nieuwe voorwaarden niet wilde accepteren. Dan kun je nergens meer bij. Toch denk ik wel eens, deed ik er goed aan om in juni te stoppen? En nu lees ik dit en twijfel er opnieuw aan of ik er goed aan deed. Wie weet kom ik op een dag toch terug. Dank voor je blog!

    BeantwoordenVerwijderen

Heel fijn dat je wilt reageren.