16 januari 2019

5 MANIEREN OM GODS WOORD TE BEWAREN

Haralan Popov zat gevangen voor zijn geloof en moest het jaren zonder zijn Bijbel doen. Toen hij er eentje vond, wist hij dat het snel door de bewakers in beslag genomen zou worden, dus leerde hij grote stukken uit zijn hoofd en "verborg het zo in zijn hart".

Ik heb Uw belofte in mijn hart opgeborgen, opdat ik tegen U niet zondig. (Psalm 119:11)


Wil jij Gods Woord ook in je hart opbergen?

Hier zijn een 5 manieren om dat te doen:

  1. Mediteer over bepaalde Schriftgedeelten door elk woord en elke zin apart te kijken. Vraag God om inzicht en de  toepassing naar je leven toe.
  2.  Schrijf de passages op en lees deze elke dag over. Dit is vooral goed als je door een moeilijke tijd gaat of  wanneer je worstelt met een bepaalde verleiding.
  3. Teken een afbeelding bij het tekstgedeelte met symbolen die de belangrijkste elementen van de tekst laten zien. Bekijk mijn voorbeeld over Psalm 37.
  4. Schrijf de passage over in je eigen woorden (probeer zorgvuldig te zijn en blijf trouw aan de betekenis). 
  5. Onthoud de bijbelteksten zoals Popov deed: leer grote stukken uit je hoofd.

Laat een reactie achter en vertel me  jou manier waarop je Gods Woord in je hart verbergt. Kijk ook eens naar een gedicht dat ik over dit onderwerp heb geschreven: A Woman of the Word


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Heel fijn dat je wilt reageren.