10 februari 2020

WIE ZIJN JOUW HELDEN?


We hebben allemaal helden of heldinnen. Wie zijn jouw helden?

Entertainment- en sportberoemdheden, politici en rijke zakenmensen zijn veelvoorkomende helden in Amerika. Ik denk  in Nederland ook.

GODS WOORD
Christenen mogen ook helden hebben, maar onze criteria ligt ergens anders - in Gods Woord. We moeten teleurgesteld zijn in iedereen die Gods principes schendt, ongeacht hoe goed ze zingen of een sport beoefenen, ongeacht hoe populair ze zijn in onze cultuur.

Onze helden beïnvloeden ons leven omdat ze onze aandacht trekken en onze waarden vormen. Wat zegt het over ons als we sportstatistieken, filmlijnen, modetrends en seculiere muziekteksten beter kennen dan dat we onze Bijbel kennen?

NAVOLGERS
Paulus, een oprechte volgeling van Jezus, beval de Filippenzen zijn voorbeeld en het voorbeeld van andere goede christenen te volgen.

Wees met elkaar mijn navolgers, broeders, en houd het oog gericht op hen die zó wandelen, zoals u ons tot een voorbeeld hebt. Want velen – ik heb dikwijls met u over hen gesproken en zeg het nu ook onder tranen – wandelen als vijanden van het kruis van Christus. Hun einde is het verderf, hun god is de buik en hun eer is in hun schande; zij bedenken aardse dingen. Ons burgerschap is echter in de hemelen, waaruit wij ook de Zaligmaker verwachten, namelijk de Heere Jezus Christus, Die ons vernederd lichaam veranderen zal, zodat het gelijkvormig wordt aan Zijn verheerlijkt lichaam, overeenkomstig de werking waardoor Hij ook alle dingen aan Zichzelf kan onderwerpen. (Filippenzen 3:17- 2)

Vandaag hebben we zijn advies meer dan ooit nodig. Laten we degenen bewonderen die krachtig voor de Heere God staan, of ze nu populair zijn bij onze cultuur of niet.

Wie zijn jouw helden?
Wie volg jij na?


Gail Burton Purath

1 opmerking:

  1. Ik heb eigenlijk geen helden..of toch wel..Net las ik in het magazine van Open Doors en daarin trof ik verhalen van mensen die ik toch heldhaftig vind. Ze voldoen aan de criteria van Paulus en zijn tot voorbeeld.

    BeantwoordenVerwijderen

Heel fijn dat je wilt reageren.