29 februari 2020

HET GOEDE GEHEIM VAN GOD


Ken je Deuteronomium 29:29? Er staat:

De verborgen dingen zijn voor de HEERE, onze God, maar de geopenbaarde dingen zijn voor ons en onze kinderen, tot in eeuwigheid, om al de woorden van deze wet te doen

Ik heb veel vragen over het leven, en ik kan soms maar niet begrijpen dat God dingen toestaat. Maar dit vers vertelt me ​​dat God het niet goed of noodzakelijk vindt dat ik alles weet. Hij heeft redenen om sommige dingen 'geheim' te houden, en ik kan erop vertrouwen dat Zijn redenen goed zijn.

Ik veronderstel dat het een beetje vergelijkbaar is met de manier waarop goede ouders sommige dingen "geheim" houden voor hun kinderen totdat ze oud genoeg zijn om ermee om te gaan.

Onze eindige geest kan geen volledige kennis van de oneindige wijsheid van God aan. Maar 2 Petrus 1: 3 verzekert ons dat God ons alles geeft wat we nodig hebben, en 1 Korinthiërs 13:12 verzekert ons dat op een dag alles zal kloppen.

  • 2 Petrus 1:3 Immers, Zijn Goddelijke kracht heeft ons alles geschonken wat tot het leven en de godsvrucht behoort, door de kennis van Hem Die ons geroepen heeft door Zijn heerlijkheid en Zijn deugd.
  • 1 Korinthe 13:12 Nu immers kijken wij door middel van een spiegel in een raadsel, maar dan zullen wij zien van aangezicht tot aangezicht. Nu ken ik ten dele maar dan zal ik kennen, zoals ik zelf gekend ben.

Durf jij het aan om op God te vertrouwen met alles wat je niet snapt in je leven?  Ik kan het in Zijn kracht. 


Ik houd van een goed geheim en alles wat God doet is goed omdat Hij goed is. Daarom weet ik dat Hij te vertrouwen is, wat er op dit moment ook allemaal speelt in mijn leven. 

2 opmerkingen:

  1. Dit raakt aan overgave. Een uitdaging voor iedere gelovige.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Valt niet altijd mee om je te realiseren dat je eigen eindige geest niet Gods oneindige wijsheid aan kan. Maar Hij weet wat Hij doet en niets loopt Hem uit de hand.
    Dank je wel voor je blog mooi mens.

    BeantwoordenVerwijderen

Heel fijn dat je wilt reageren.