22 september 2020

7 MANIEREN OM MEER OP GOD TE FOCUSSEN

Ben je een jonge moeder zonder een minuut voor jezelf, een drukke student, iemand met een veeleisend werkschema of een oma die niet kan geloven hoe snel de dagen voorbijgaan zonder gebed en Bijbelstudie?

Efeziërs 5:15 Let er dan op dat u nauwgezet wandelt, niet als dwazen, maar als wijzen..."

Wat onze levensfase ook is, we moeten 'heel oplettend' zijn om in de Heer te groeien en 'elke gelegenheid optimaal benutten'.

7 praktische tips
Hier zijn een paar eenvoudige manieren om tijd met God toe te voegen aan je drukke dag:

  1. Wordt stil in Zijn aanwezigheid. Dit kan als je 's ochtends voor het eerst rechtop in bed gaat zitten of op een ander moment. Het is een moment waarop je doelbewust stopt met wat je doet en even de tijd neemt om gewoon stil te zijn in Zijn aanwezigheid.
  2. Evalueer je leven en kijk waar de drukte je tijd met de Heer in de weg staat. Neem een ​​kijkje in je hart - staat God bovenaan je prioriteitenlijst?
  3. God is bereid om je te helpen met nieuwe gewoontes, zoals je ochtendgebed of met het uit het hoofd leren van een Bijbeltekst. Doe het niet alleen maar vraag Hem om hulp.
  4. Schrijf bijbelgedeeltes op post-it of kleefnotities en plak ze op je badkamerspiegel, op de koelkast, keukenkastje of een andere plek waar je vaak langs komt.
  5. Zorg dat je altijd een Bijbel (bijbel-app) bij je hebt in je tas, jas zodat je het gemakkelijk erbij kunt pakken als je een minipauze hebt.
  6. Schrijf gebedsverzoeken waar je positief op gereageerd hebt op in je telefoon of gebruik een papieren lijstje. Zet een alarm zodat je niet vergeet te bidden.
  7. Gebruik de gebeden uit de psalmen voor je gebed. Zo heb je altijd woorden. Ook als je heel moe bent.

Gail Burton Purath

8 opmerkingen:

  1. Bedankt voor de tips! Hoe kwam je eigenlijk bij de blogs van Gail Burton Purath? Ken je haar?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ontving altijd haar nieuwe blogs in mijn e-mail. Op een dag vroeg ik of ik een bericht mocht vertalen voor mezelf. Nog iets later, dacht ik: ik kan haar helpen het Woord verder uit te delen als ik het vertaal in het Nederlands. En zo is het uitgegroeid tot deze blog.

      Zij levert de plaatjes aan. Ik vertaal. Iemand uit Suriname keek mijn spelling na. En zo ging het.

      Verwijderen
  2. Die laatste tip vind ik een hele mooie, dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie tips, begin en eindig je dag met God!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik geloof op mijn eigen manier maar ik laat wel deze woorden als reactie hier.

    BeantwoordenVerwijderen

Heel fijn dat je wilt reageren.