17 februari 2021

BESLAGEN SPIEGEL? WANHOOP NIET


Huisoppas
Jaren geleden, toen we op de legerbasis woonden, gingen onze buren op vakantie en vroegen ze ons om op hun huis te passen. Terwijl ze weg waren, verving het leger onverwachts alle ramen in onze straat. Ik bedekte een aantal meubels van mijn buren met lakens, zodat ze niet door beschadigd zouden worden.

Maar omdat ik het zo druk had met mijn twee kleine kinderen, vergat ik achteraf de lakens te verwijderen. 

Verkeerde conclusie
Toen onze buren de volgende week terugkwamen, vroegen ze wie ik zonder toestemming in hun huis had laten slapen. Toen ik het uitlegde, waren ze dankbaar dat ik hun meubels had bedekt.

Deze situatie maakt een belangrijk punt duidelijk: dingen zijn niet altijd wat ze lijken.

Beslagen spiegel
Soms gebeuren er droevige, onverklaarbare dingen in ons leven. We zouden in de verleiding kunnen komen (zoals de psalmist) om te denken dat het God niets kan schelen of dat Hij geen plan heeft of ons op de een of andere manier vergat. Dat komt omdat we niet het hele verhaal weten. De Bijbel zegt dat we aan deze kant van de eeuwigheid als het ware in een wazige spiegel kijken (1 Korintiërs 13:12).

Vergeet deze waarheid niet: God maakt nooit misbruik van ons en Hij vergeet Zijn kinderen nooit. 

  • Bestudeer  Psalm 103 
  • Denk ook aan deze tekst: "En wij weten dat voor hen die God liefhebben, alle dingen meewerken ten goede, voor hen namelijk die overeenkomstig Zijn voornemen geroepen zijn." (Romeinen 8:28)


Als je beproevingen doormaakt, kunnen je omstandigheden en je gevoelens je misleiden tot de gedachte dat God je heeft verlaten. Maar de Bijbel belooft dat Hij je beslist niet zal verlaten. Als jij je weer eens verlaten voelt, bedenk dan dat God altijd trouw is aan Zijn Woord en dat Hij Zijn doel uitwerkt om je gelijkvormig te maken aan het beeld van Zijn Zoon.  - Warren W. Wiersbe 

Gail Burton Purath
___

Vertaald door: Aritha Vermeulen

1 opmerking:

  1. Goed gevonden, het voorbeeld van de lakens en de buren die het verkeerd begrepen.

    BeantwoordenVerwijderen

Heel fijn dat je wilt reageren.