01 juni 2023

❤️ God's Woord: dagelijkse reisgenoot


Een verhaal dat (aan)raakt
Het verhaal van Haralan Popov raakt me diep, zowel toen ik het voor het eerst las als nu. Popov zat 13 jaar in de gevangenis vanwege zijn geloof in Christus. In het vijfde jaar van zijn gevangenschap ontdekte hij een medegevangene die sigaretten rolde in Bijbelpagina's. En wat deed hij toen...

Gods Woord: kostbaar en onmisbaar 
Ik kan zo makkelijk bij Gods Woord komen, maar ik moet het nooit als vanzelfsprekend beschouwen omdat het "door God ingegeven" is en bruikbaar is voor elk aspect van mijn leven (2 Timotheüs 3:16-17).

  1. 😃 Het is levend en krachtig (Hebreeën 4:12) ✝️
  2. 📜 Het blijft voor altijd (Jesaja 40:8) ⏳
  3. 🍞 Het is belangrijker dan ons dagelijks brood (Matteüs 4:4) 📖

Haralan Popov begreep deze dingen. 
Begrijp ik het? Begrijp jij het?


📖💔 Haralan: "Ik kan je zeggen dat geestelijke honger nog pijnlijker is dan het fysieke... Gods Woord was mijn onafscheidelijke dagelijkse reisgenoot, altijd aan mijn zijde. En toen, plotseling, werd ik er 5 jaar lang van afgesneden. Ik bood mijn medegevangene al mijn geld aan voor het Nieuwe Testament, maar als hij het had gevraagd, had ik zonder aarzeling mijn arm of been gegeven! Zo ongelooflijk waardevol was Gods Woord voor mij." 🙏🔥 #bijbel #vervolging *

Niet tevreden zijn met een Bijbel-loos bestaan
Dit verhaal confronteert me met mezelf en mijn manier van leven. Tevreden zijn met een leven zonder de Bijbel als christen? Dat is raar. Dat is tegenstrijdig. We moeten ons hart openstellen voor de transformerende kracht ervan. We zouden moeten verlangen naar Gods woorden, het dagelijks lezen en bestuderen. Niet alleen als theoretische kennis omarmen, maar er echt naar verlangen, naar snakken! Kijk naar Haralan: het is dus mogelijk! De Bijbel kan onze trouwe metgezel worden tijdens alle ups en downs van dit leven.

💡📖 Gouden tip: doe een gratis bijbelcursus van #bijbelwoord


Levend, krachtig en vernieuwend
Gods Woord is geen gewoon boek. Het is het levende Woord van God: het verandert harten en het vernieuwt levens. Het bevat Gods beloften, instructies en Zijn wonderlijke liefde. Het wijst je de weg in dit leven en bereidt je voor op het eeuwige, goede leven met God aan de andere kant van de dood.

Lieve God,

Uw Woord is kostbaar en ik besef dat ik het diep moet koesteren. Help me, Heer, om een verlangen te hebben naar Uw Woord, om het elke dag te lezen en te bestuderen. Ik wil geen oppervlakkige kennis, maar een diep begrip van Uw waarheid en liefde. Laat Uw levende Woord alstublieft mijn gedachten vernieuwen en mijn leven transformeren. Geef me de kracht om Uw lessen en principes toe te passen in mijn dagelijks leven. Dank U, Heer, voor dit mooie geschenk van Uw Woord. In Jezus' naam bid ik dit, amen.

🙏📖💕 #gebed #bijbel 

---

5 goede vragen 

  1. 📖 Koos je vandaag je Bijbel boven social media? Ja/Nee
  2. 🌟 Haal je meer voldoening uit de Bijbel dan uit social media? Ja/Nee
  3. 😌 Brengt Bijbel lezen meer rust dan social media? Ja/Nee
  4. ⏰ Verstoort social media je Bijbel leestijd? Ja/Nee
  5. 💪 Ben je bereid minder tijd aan social media te besteden voor de Bijbel? Ja/Nee


Gail Burton Purath

*Haralan Popov , Tortured For His Faith (Grand Rapids, Michigan: Zondarvan Publishing House, 1970) pp. 97,98.

Origineel: Starved Spiritually
Vrij Vertaald door Aritha Vermeulen

8 opmerkingen:

  1. A relative told me once that communism isn't bad, it's just different. No, it's bad.

    Questions and answers:

    Did you choose your Bible over social media today? Yes, mostly.

    Do you get more satisfaction from the Bible than from social media? Way more.

    Does Bible reading bring more peace than social media? Yes

    Does social media interfere with your Bible reading time? Yes

    Are you willing to spend less time on social media for the Bible? Yes


    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sandi, thank you for your comment! I think we can say that it is true that communist regimes have often restricted religious freedom and persecuted believers. Many Christians have faced significant challenges and sacrifices in such contexts. So, that is truly an awful, bad side of communism. Thanks for the answers! I often begin good... but at the end of the day I find myself scrolling...

      Verwijderen
  2. Dankjewel Aritha voor dit prachtige blog. We kunnen zoveel leren van de vervolgde kerk. Wat zijn welvaart en veiligheid schijnzekerheden in het Westen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jij bedankt Marijke! Eerlijk gezegd had ik nog nooit van deze vervolgde gelovige gehoord totdat ik deze blog vertaalde. Ik ben het helemaal met je eens!

      Verwijderen
  3. Wat indrukwekkend dit verhaal van deze man.
    Ik zeg ook 'Amen' op het gebed aan het eind van het blogje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lijkt me een mooi boek! Ik heb net even gekeken, maar je kunt 'm in het Engels voor €0,89 als E-book kopen bij bol.com.

    BeantwoordenVerwijderen

Heel fijn dat je wilt reageren.