12 mei 2023

Ga mee op avontuur: Gods wonderen ontdekken

Elke ochtend begroet worden door het gekwetter van vogels en dartelende eekhoorns in de bomen. De lucht is fris en overal om je heen ruik je de bloeiende planten. Een waar paradijsje! 

Throwback 2003
Voor het eerst in ons leven woonde in een landelijk gebied woonden, waar we dagelijks genoten van eekhoorns, vogels, bomen, planten en zelfs koeien in de wei aan de overkant. We waren verbaasd hoeveel vreugde dit ons gaf. Het deed me denken aan de tijd dat mijn kleindochter straalde van vreugde toen ze een mooi insect ontdekte op de stoep.


Gods kracht, wijsheid en liefde in de schoonheid om ons heen
Terwijl ik die opwinding van mijn kleindochter voor Gods schepping koester, wil ik oog hebben dat de schoonheid om me heen: 

Wolkenhemel en mooie stoepplantjes
Zelfs in een drukke stad, kun je genieten van de prachtige hemel boven je hoofd, die elke dag opnieuw de glorie van God verkondigt (Psalm 19:1-6). En wat denk je van de stoepplantjes waar je altijd langsloopt? Ze spelen een mooie rol spelen in ons ecosysteem. 🌱🌇 [1]


Gods wonderen ontdekken (en Hem bedanken)
Ga op avontuur: kijk in je tuin, bewonder een boeket bloemen, kniel neer bij stoepplantjes. Neem vandaag wat tijd om God te bedanken voor de wereld die Hij heeft geschapen. Misschien kunnen jij en ik de kinderlijke verwondering voor de simpele dingen vernieuwen - zelfs voor de mooie insecten op de stoep. 

Kinderen hebben een instinctieve neiging om de natuur te begrijpen en te genieten. Laat ons hun voorbeeld volgen en de schoonheid van Gods schepping ontdekken en waarderen. C.H. Spurgeon 🌿🌞🐦

 

 [1] Stoepplantjes

Gail Burton Purath

Origineel: Enjoying Bugs, Butterflies, and God's Creation
Vertaald door: Aritha Vermeulen

---

🐔🐒 Wat is jouw favoriete dier of plant in de natuur?
🌴🌱  Wanneer was de laatste keer dat je echt de tijd nam om te genieten van de natuur?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Heel fijn dat je wilt reageren.