07 september 2023

O, maak mij zo'n vrouw, Heer


Ik heb dit gedichtje hieronder jaren geleden geschreven in de hoop dat het mijn leven zou weerspiegelen. Vandaag deel ik het om je aan te moedigen om Christus meer lief te hebben. 

❤️ Filippenzen 3:8 was mijn inspiratie: 

Ja, beslist, ik beschouw ook alles als schade vanwege de voortreffelijkheid van de kennis van Christus Jezus, mijn Heere, om Wie ik dat alles als schade ervaren heb. En ik beschouw het als vuiligheid, opdat ik Christus mag winnen, en in Hem gevonden word, niet met mijn rechtvaardigheid, die uit de wet is, maar die door het geloof in Christus is, namelijk de rechtvaardigheid uit God door middel van het geloof. 

 


Een Vrouw van het Woord

De Bijbel droeg haar stempel,
de kaft versleten door gebruik,
bladzijdes oud en beduimeld, 
steeds losser in de band

En zelfs als deze christen en
 haar Bijbel gescheiden zouden zijn,
Zou ze het bij zich dragen,
verborgen in haar hart.

Oh, maak mij zo'n vrouw, Heer,
die hunkert om gevoed te worden
en die Uw Woord méér koestert
dan haar dagelijks brood.

En als mijn dagen voorbij zijn,
laat dat dan mijn grafschrift zijn:
"Ze verlangde om meer tijd
door te brengen met Hem 
en dat doet ze nu ook."

  © Gail Burton Purath


Toen ik, Gail, mijn eerste boek in 2023 publiceerde, gebruikte ik dit gedicht om het te introduceren omdat dit mijn wens is voor mezelf en voor mijn lezers. 

📚👀 Als je dit boek wilt bekijken, kun je de eerste 4 overdenkingen lezen op  Lifeway of Amazon.


Gail Burton Purath

Origineel: Being A Woman of the Word
Vrij Vertaald door Aritha Vermeulen

---

PS: Ik heb geprobeerd om Gails gedichtje naar het Nederlands te vertalen, maar dat was moeilijker dan ik dacht. Het is een erg vrije vertaling geworden. Lees het in het Engels, via de bovenstaande gele link. Hoe mooi schrijft Gail het in haar eigen taal! En heb je suggesties voor een andere Nederlandse versie, deel die in een berichtje onder deze blog. Welkom.

3 extra leestips
Lees ook deze 3 over de Bijbel:

2 opmerkingen:

Heel fijn dat je wilt reageren.