11 maart 2020

WAT VIND JE VAN GODS WOORD?



1. Geniet je ervan en zoek je in Gods Woord naar raad?
Psalm 119: 24 : Ja, Uw getuigenissen zijn mijn bron van blijdschap, zij zijn mijn raadgevers.

2. Vertrouw je erop dat Gods Woord waar is ook al zorgt het voor conflict met de huidige culturele waarden en veroorzaakt het vervolging?
Psalm 119:86 Al Uw geboden zijn betrouwbaar; met leugen vervolgen zij mij.

3. Geloof je dat Gods Woord relevant, toepasselijk, blijvend en onveranderlijk is?
Psalm 119:89 Voor eeuwig, HEERE, staat Uw woord vast in de hemel.

4. Heb je Gods Woord zo lief dat je er dagelijks over nadenkt?
Psalm 119:97 Hoe lief heb ik Uw wet! Hij is heel de dag mijn overdenking.

5. Realiseer je dat Gods Woord de perfecte bron van wijsheid en inzicht is?
Psalm 119:98-100 Uw geboden maken mij wijzer dan mijn vijanden, want zij zijn voor eeuwig bij mij. Ik ben verstandiger dan al mijn leraren, want Uw getuigenissen zijn mij tot overdenking. Ik heb meer inzicht dan de ouderen, omdat ik Uw bevelen in acht genomen heb.

6. Raadpleeg je Gods Woord  voordat je beslissingen neemt?
Psalm 119: 104-105 Uw woord is een lamp voor mijn voet en een licht op mijn pad. Door Uw bevelen krijg ik inzicht, daarom haat ik elk leugenpad.

7. Houd je er meer van Gods Woord dan van je aardse bezittingen? Psalm 119:127 Daarom heb ik Uw geboden lief, meer dan goud, ja, meer dan zuiver goud.

8. Doet het je pijn als iemand Gods Woord negeert?
Psalm 119:136 Beken vol water stromen uit mijn ogen neer, omdat men Uw wet niet in acht neemt.


Ik moedig je aan om vandaag Psalm 119 te lezen en God om een ​​groeiende liefde en waardering van Zijn Woord te vragen.

2 opmerkingen:

  1. Mijn hart zegt ja, maar in de praktijk vind ik het soms best lastig, dan merk ik dat er nog al eens iets tussen mij en Hem instaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik dacht, je vraagt je lezers de vragen te beantwoorden. Maar alle antwoorden komen uit Psalm 119, mooi!

    BeantwoordenVerwijderen

Heel fijn dat je wilt reageren.