05 augustus 2024

Doe wat er staat, Gail 😊

Ik hou ervan om Bible Love Notes te schrijven, omdat het me in het Woord houdt en me herinnert aan de bijbelse principes die mijn leven moeten vormen.

En wees daders van het Woord en niet alleen hoorders. Anders bedriegt u uzelf.” Jakobus 1:22



Soms zeg ik tegen mezelf: "Schrijf niet alleen over het Woord, Gail, anders hou je jezelf voor de gek. Doe wat er staat." (Jakobus 1:22, mijn versie)

Ik weet dat ik groei in de Heere door regelmatig tijd in het Woord en gebed, maar dat betekent niet dat ik nooit faal. Een zwak punt voor mij is stress en ontmoediging. Ik heb er zelfs een maagzweer aan al die stress en angst overgehouden, een fysieke herinnering dat ik vaak pieker in plaats van bid.

Weten wat de Bijbel leert is noodzakelijk voor onze groei, maar het is zinloos als we het niet toepassen in ons leven. Jakobus 1:22 waarschuwt ons dat het niet toepassen ervan zelfs kan leiden tot zelfbedrog. 

Heb jij ook moeite om Gods principes in bepaalde gebieden van je leven toe te passen geef dan niet op.



In plaats van het Woord alleen maar te horen: "Blijf met eerbied en ontzag uw eigen zaligheid bewerken, want het is God die in u werkt zowel het willen als het werken, naar Zijn welbehagen." Filippenzen 2:12-13.
  
Pauzeer en overweeg wat God de Heer voor je neerlegt. Wees een doener van het werk. Doe wat God je opdraagt. Als Hij je oproept om te berouw te hebben, heb dan berouw; als Hij je oproept om te geloven, geloof dan; als Hij je oproept om te bidden, bid dan; als Hij je oproept om Zijn genade te aanvaarden, doe het dan met Gods hulp. Oh, dat het onmiddellijk gedaan mag worden, en de Heer zal geprezen worden tot in eeuwigheid. Amen. C.H. Spurgeon

Gail Burton

---

Origineel: Don't be deceived
Vrij Vertaald door Aritha Vermeulen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Heel fijn dat je wilt reageren.