19 juni 2018

REUZEN OVERWINNEN

Dezen vertrouwen op strijdwagens en die op paarden, maar wíj zullen de Naam van de HEERE, onze God in herinnering roepen. Zíj kromden zich en vielen, maar wíj zijn opgestaan en staande gebleven. (Psalm 20:8-9)



STRIJDWAGENS

Soms vertrouw ik ook op "strijdwagens". Ik vertrouw dan bijvoorbeeld op:
  1. mijn intuïtie, capaciteiten, inzicht
  2. mijn perspectief en kracht
  3. menselijke autoriteit of menselijke wijsheid 
  4. vrienden of familieleden 

Daarnaast vraag ik me wel eens af waarom bepaalde dingen me blijven overkomen.


JUISTE PERSPECTIEF

Op de dag dat David tegenover de spottende reus Goliath stond, had hij het juiste perspectief  gevonden. En dat in tegenstelling tot zijn broers en de koning van Israël. David wist op Wie hij kon vertrouwen. Hij beriep zich daarom op de Naam van de HEERE (ontdek tijdens je persoonlijk Bijbelstudie de link Psalm 20 en 1 Samuel 17).

Hij zei tegen de Goliath:

U komt naar mij toe met een zwaard, met een speer en met een werpspies, maar ik kom naar u toe in de Naam van de HEERE van de legermachten, de God van de gelederen van Israël, Die u gehoond hebt. (1 Samuel 17:45)

BESTE TEGENGIF

Heb jij bepaalde "Goliaths" in je leven? Misschien kom je ze tegen op financieel of relationeel gebied. Of  je worstelt met emotionele of fysieke moeilijkheden. Misschien ben je verslaafd aan iets. Vestig je vertrouwen op God. Alleen in Jezus naam kunnen we onze reuzen te lijf gaan. Alleen door op Hem te steunen ontvangen we de kracht om vol te houden. 

👉 TIP: Kijk en luister hoe Corrie ten Boom met haar reuzen (zorgen) omging. 




Jezus' liefde en Zijn kracht is het beste tegengif voor al je angsten. God is in staat om je te helpen opstaan. En staande blijven in Zijn kracht en zo je Goliaths tegemoet te treden. (Psalm 20:8-9) 

Nog meer tips om reuzen te verslaan lees je HIER.

Gail Burton Paurath

2 opmerkingen:

  1. We know we should trust but sometimes find we are falling back on our own feeble resources again.
    Grace be with you.

    BeantwoordenVerwijderen

Heel fijn dat je wilt reageren.