24 september 2021

BIDDEN (een levenslang proces)

Soms bid ik voor de verkeerde dingen. Niet dat ik dat expres doe. Het komt doordat ik het grote geheel niet zie. Maar ik doe mijn best en vertrouw op de werking van Gods Geest in mij. 

Bible Love Notes

Romeinen 8:26-27 En evenzo komt ook de Geest onze zwakheden te hulp, want wij weten niet wat wij bidden zullen zoals het behoort. De Geest Zelf echter pleit voor ons met onuitsprekelijke verzuchtingen. En Hij Die de harten doorzoekt, weet wat het denken van de Geest is, omdat Hij naar de wil van God voor de heiligen pleit.


NIEMAND IS AL GEARRIVEERD

Niemand van ons is "al gearriveerd", dus hebben we te maken met een mengeling van waarheid en dwaling, goddelijke en goddeloze gedachten terwijl we "doorgroeien" tot volwassenheid in Jezus Christus.


Filippenzen 3:12-14 Niet dat ik het al verkregen heb of al volmaakt ben, maar ik jaag ernaar om het ook te grijpen. Daartoe ben ik ook door Christus Jezus gegrepen. Broeders, ikzelf denk niet dat ik het gegrepen heb, maar één ding doe ik: vergetend wat achter is, mij uitstrekkend naar wat voor is, jaag ik naar het doel: de prijs van de roeping van God, die van boven is, in Christus Jezus.

1 Kronieken 28:9 … want de HEERE doorzoekt alle harten, en Hij heeft inzicht in alle gedachtevorming. Als je Hem zoekt, zal Hij door jou gevonden worden.


GOD LUISTERT AANDACHTIG

De Heere God begrijpt de zwakheden van Zijn kinderen. Hij kent hun onvolwassenheid in het geloof. Wees er zeker van dat Hij luistert aandachtig naar je verzoeken luistert en je angsten, zorgen en verwarring kent.

👉 Twijfel je daaraan? 
💻  Lees dan ook: Waarom ben U zo ver weg, Heer? 

GEBED MAAKT DEEL UIT VAN HET LEVENSLANGE PROCES VAN HET VERNIEUWEN VAN ONZE GEZINDHEID


Romeinen 12:1-2 Ik roep u er dan toe op, broeders, door de ontfermingen van God, om uw lichamen aan God te wijden als een levend offer, heilig en voor God welbehaaglijk: dat is uw redelijke godsdienst. En word niet aan deze wereld gelijkvormig, maar word veranderd door de vernieuwing van uw gezindheid om te kunnen onderscheiden wat de goede, welbehaaglijke en volmaakte wil van God is.


GEBED IS MEER DAN GOD AAN JOUW KANT KRIJGEN

Als je het gebed hebt gezien als "alleen maar een manier om God aan jouw kant te krijgen", hoop ik dat deze blog je helpt om je mening bij te stellen. Gebed heeft meer doelen dan ik me voor kan stellen. Hoe denk jij over het gebed?  

👉 Lees ook:



KOUDE GEBEDEN?  (er is een weg terug)

Is je hart koud en heb je geen geestelijke emoties meer? Wees niet wanhopig. De God van alle geduld zal je niet in de steek laten. De liefde die onze Heere Jezus Christus voor Zijn volk heeft, is zo groot dat Hij aan je overtreding, ongerechtigheid en zonde voorbijgaat. Nee, er is geen boosheid van Zijn kant om je van jouw Heere te scheiden. Denk geen moment dat Hij je zal afstoten. Hij zal je niet herinneren aan je koude gebeden, je verwaarloosde boekenkast, je ongelezen Bijbel, ook zal Hij je niet op je kop geven voor het ontwijken van momenten met Hem alleen; maar Hij zal je genadig ontvangen en je liefhebben en je geven wat je op dit moment nodig hebt. Vrij naar C.H. Spurgeon

Gail Burton Purath
---
Origineel: Prayer is Part of Our Lifetime Process of Renewal
Vertaald door: Aritha Vermeulen

4 opmerkingen:

  1. Amen! Lord, teach us to pray. Ik las net uit Kolossenzen 4: "Houd sterk aan in het gebed, en wees daarin waakzaam met dankzegging."

    BeantwoordenVerwijderen
  2. This is what i has wrote and share once on my website and thats say enough. More poems about the good lord you all find and can read on my website if you search with labels christelijke poemshttps://tinedejong.blogspot.com/2014/12/kind-van-god.html
    https://tinedejong.blogspot.com/2015/05/een-gebed-om-hulp.html

    BeantwoordenVerwijderen

Heel fijn dat je wilt reageren.