19 augustus 2024

Begrijpt Jezus mijn pijn?

Toen ik Matteüs 26:23-49 las, waar Judas Jezus verraadt, huilde ik. Eindelijk liet ik mijn tranen gaan. Ik had recent een verraad in mijn eigen leven meegemaakt.

Het stukje dat ik las heeft me geholpen een glimp op te vangen van de pijn van Christus en het deed me geloven dat Hij dit ook voor mij heeft doorstaan.

❤️ Wat een zegen om te weten dat Hij mijn pijn begrijpt en ik er niet alleen doorheen hoef.

Hebreeën 2: Daarom moest Hij in alles aan Zijn broeders gelijk worden, opdat Hij een barmhartig en een getrouw Hogepriester zou zijn in de dingen die God betreffen, om de zonden van het volk te verzoenen.Want waarin Hij Zelf geleden heeft, toen Hij verzocht werd, kan Hij hen die verzocht worden, te hulp komen.

  • Heb jij jezelf ook helemaal gegeven aan vrienden of familieleden, en verlieten ze jou in tijd van nood? De discipelen deden dit bij Jezus (Matteüs 26:38-46, 55-56). Jezus begrijpt je pijn.
  • Ben je fysiek mishandeld? Ze mishandelden onze Heere fysiek (Matteüs 27:26). Jezus begrijpt je pijn.
  • Ben je bespot? Mensen bespotten Jezus terwijl Hij werd geslagen en stierf (Matteüs 27:27-31). Hij begrijpt je pijn.
  • Heb je de schuld op je gekregen voor iets wat je niet deed? Jezus leed voor onze zonden (1 Petrus 3:17-18). Hij begrijpt je pijn.
︵‿︵‿୨♡୧‿︵‿︵

Want wij hebben geen hogepriester die niet met onze zwakheden medelijden kan hebben, maar Eén die in alle dingen op dezelfde wijze als wij is verzocht, maar zonder zonde. Hebreeën 4:15

Want in hetgeen Hijzelf, verzocht zijnde, geleden heeft, kan Hij degenen, die verzocht worden, te hulp komen. – Hebreeën 2:18

Jezus is gestorven en weer opgestaan. Omdat Hij stierf, begrijpt Hij je lijden, en omdat Hij opstond, kan Hij je helpen. Denk hieraan als je je eenzaam en verdrietig voelt. Schrijf het op, leer teksten uit je hoofd, zodat je ze altijd terug kunt roepen in je herinnering.

💙 Ik hoop dat dit jou ook bemoedigt, lieve groet van:

Gail Burton

Origineel: Jesus understands your pain
Vrij Vertaald door Aritha Vermeulen

2 opmerkingen:

  1. Wat mooi. Amen! Zo is het. Ik herken het niet uit een recent voorbeeld. Vroeger wel veel meegemaakt. Maar toevallig hadden mijn man en ik het kortgeleden over dit onderwerp. Daarom moest God ook naar deze aarde komen om Mens te worden, zodat niemand ooit kan zeggen. God heeft makkelijk praten. Hij is nooit mens geweest. Nee, hij heeft alles meegemaakt en gevoeld wat een mens kan meemaken. Wat een offer!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een troost om te weten dat ik niet alleen ben in mijn pijn... Nee, Jezus weet er alles van uit eigen ervaring. Mooi. Dankjewel voor het vertalen Aritha!

    BeantwoordenVerwijderen

Heel fijn dat je wilt reageren.