31 december 2020

BIJBELSE KUUR TEGEN STRESS EN ONTMOEDIGING


Tien jaar geleden werd ik getroffen door een grote teleurstelling. Ik gleed weg in een put van moedeloosheid. Iedere dag werd ik verdrietig wakker en ging ik ‘s-avonds bedroefd weer naar bed. Overdags duwde ik mijn verdriet zo ver mogelijk weg om toch mijn dagelijkse taken te kunnen voltooien. 

Moedeloosheid
Ik liet toe dat mijn verdriet tenslotte al mijn zegeningen overschaduwde. In plaats van méér tijd aan Gods Woord te besteden, begon ik het steeds minder te doen. Ik had God wanhopig nodig, maar ik zocht Hem steeds minder.

Op dat punt aangekomen, begon ik met het schrijven van Bible Love Notes

Langzaam, terwijl ik studeerde en notities maakte (meestal aan mezelf) klom ik omhoog uit de donkere poel van mijn moedeloosheid.

Benauwdheid en nood hebben mij getroffen, maar Uw geboden zijn mijn bron van blijdschap. Psalm 119:43

Covid-19
Door covid-19 staat de hele wereld op zijn kop. Wij worden getroffen door benauwdheid en nood. Maar ik ben vastbesloten om geen dag zonder God te leven. Deze keer zet ik mijn timer op vaste tijdstippen en lees ik Bijbelverzen die me inspireren om te volharden en op God te blijven vertrouwen. Gods Woord schenkt me zoveel vreugde. Jou ook?


Begin vandaag!
Ik moedig je aan om in je Bijbel te lezen. Zet een timer op vast tijdstippen, die jou het beste uitkomen. Zelfs als je niet midden in een ernstige beproeving zit, zal het toch een zegen voor je zijn. Probeer deze kuur tegen stress en ontmoediging. Begin vandaag.

Lees ook:
Gail Burton Purath

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Heel fijn dat je wilt reageren.